Niezła. Bardzo dostojnie się prezentuje Ten kolorek jest całkiem całkiem. Gratulacje i dużo zadowolenia z jazdy.
(Bardzo) cenne porady dotyczące jazdy zimą.
Zwiń
X
-
(Bardzo) cenne porady dotyczące jazdy zimą.
Zimą, cechy: twardo, nisko i szeroko - nie pomagają.
Jazda w warunkach zimowych może być wymagająca. Z artykułu dowiesz się o poślizgach, zakrętach i hamowaniu oraz poznasz techniki dla zaawansowanych kierowców.
Rzetelne omówienie ekstremalnych sytuacji.
Jazda w warunkach zimowych może być wymagająca. Z artykułu dowiesz się o poślizgach, zakrętach i hamowaniu oraz poznasz techniki dla zaawansowanych kierowców.
Poniżej, genialne opracowanie na temat szerokości opon zimowych. Według ADAC i według jednego z producentów, mianowicie Continentala. Pozwolę sobie bardziej ufać niezależnemu ADAC, niż producentowi mogącemu mieć pokusę do czerpania większych zysków ze sprzedaży droższych opon.
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
-
-
"Jak już wspomniano powyżej, samochody, w zachowaniu się w zakręcie dzielą się na nadsterowne i podsterowne. Do tych pierwszych, lekko generalizując należy zaliczyć auta przednionapędowe (FWD), a do drugich autaz napędem na tylną oś (RWD)."
Jazda w warunkach zimowych może być wymagająca. Z artykułu dowiesz się o poślizgach, zakrętach i hamowaniu oraz poznasz techniki dla zaawansowanych kierowców.
czyli FWD - nadsterowne, RWD - podsterowne ?
raczej jest odwrotnie to auta tylnonapędowe wykazują częściej nadsterowność
przednionapędowe częściej podsterowność
Komentarz
-
-
Gość
fajne artykuly, choc nie powiem zeby jakies odkrywcze, wiekszosc osob ktora jezdzi troche wiecej niz do pracy i w niedziele do kosciolka powinna to wiedziec, a juz napewno ludzie nalezacy do forum, ale...prawda taka ze nie wielu umie tak naprawde dobrze to wykorzystac.
Co do opon to chyba zawsze beda 2 szkoly, ja sie zgadzam ze czasem lepsza szeroka, a czasem lepsza waska. Wszystko zalezy od danych warunkow, a te sie zmieniaja wiec trzeba wybrac jakis kompromis bo to nie F1 ze jak pogoda sie zmienia to wjezdzamy do boxow i zmieniamy gumy w kilka sekund. Jezdzilem roznymi autami na roznych zimowkach od szer. 145 do... nie wiem jakie w ciezarowkach sa (choc to bardziej letnie byla niz zimowe) i kazda opona w kazdym aucie jakos sie sprawdzala, tak wiec podstawa to odpowiednia opona do samochodu.
W Skodzie mam 195 i jest ok choc po przesiadce z wezszych myslalem ze w kopnym sniegu bedzie kicha, ale nie zwrocilem uwagi ze auto tez ciezsze. Jesli zachowa sie rozsadek w doborze to chyba nie ma co panikowac ze jest troche szersza albo wezsza guma.
Komentarz
-
i jedni i drudzy mają rację, bo to jeszcze zależy w jakich warunkach się jeździ.
Ja mam na lato i zimę 225/45/17. Jako że mieszkam w mieście to 95% pokonuję po odśnieżonych, suchych drogach, a na takich zdecydowanie lepiej spisuje się szersza opona. Jakbym mieszkał poza miastem i jeździł po drogach rzadko odśnieżanych, to wtedy bym założył węższe opony.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Gość
-
kurde w lodzi nie widze tych odsnieżonych drog
.
pamietam pierwszy sezon skoda w zeszlym roku.
pierwszy dzien glowna wylotowka z lodzi na aleksandrow miala warstwe sniegu 3-4 cm. snieg sie ubil pod kolami aut.
ale byla warstwa luznego sniegu.
moja fabia jest lekka wiec lepiej bylo troche wezsze opony,
i tak na chwile obecna mam na lato 195 a zima 185
[ Dodano: Czw 22 Wrz, 11 11:29 ]
Zamieszczone przez Golas27to w warszawie macie zajebistych drogowcow
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Golas27to w warszawie macie zajebistych drogowcowMoja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Wtrące swoje dwa grosze. Mieszkam na terenach gdzie zima dobrze dośnierza drogi, ponadto są to drogi powiatowe i gminne, stąd delikatnie mówiąc olewane, odśnieżane w 2, 3 kolejności. Jadąc na 7 rano do pracy jest duża szansa, że nie przejechał pług - auta same rozjeździły. Ponadto często wyjeżdżałem na narty w tereny już totalnie trudnodostępne.
Z moich doświadczeń wynika, że większy wpływ na trakcje ma rodzaj bieżnika i w tym mieszanka niż szerokość opony. Przekonałem się o tym przypadkiem mając w Polonezie dwie różnej szerokości komplety opon (przez przypadek) i z różnymi bieżnikami. Pierwszym były Frigo klocek, drugim jakieś kierunkowe nowsze wzorem bieżnika i węższe. To co dawały te Frigo na śniegu, to te nowsze, wymiękały mimo, że Frigo były szersze. Potem te opony jeździły w Golfie 3, Frigo klocki na przodzie. Następnie wymieniłem cały komplet na dwie pary o tej samej szerokości, ale różnym bieżniku. Już kiedyś o tym pisałem. Od tamtej pory stosuje inny rodzaj bieżnika na przód, a inny na tył. Tak robiłem w Octavii, a teraz w F2. Zmieniam 1-2 razy w zimie, w zależności jak się zima uda. Czy śnieżna, czy sucha/mokra bezśniegowa. Może się to wam wydawać śmieszne, ale jak zakopiesz się raz, drugi lub będziecie mieli problem z wyjechaniem pod górkę pod domem, dwa, trzy dni z rzędu to zachcecie opon o lepszym ciągu. Mam też łańcuchy, ale trudno codziennie zakładać łańcuchy 200m przed domem. Za bardzo upierdliwe.
Szerokość mam o numer węższe niż letnie. Nie przez jakieś przekonania, doświadczenia, tylko felgi stalowe mam 14 cali i akurat 185 jest bardziej popularne. W Octavii miałem oba komplety 195. W oponach zimowych jest taka sama zmiana właności jak w letnich między oponami bardziej deszczowymi lub mniej.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Niestety zima zawsze wymaga kompromisu. Kto jeździ tylko po mieście na równinach ma inne potrzeby, kto jeździ w górach ma inne wymagania.
Trzeba wybrać złoty środek - kiedyś ktoś wybierał mniejsze zło :szeroki_usmiech
Jakiś generał chyba... :diabelski_usmiech
Ja zawsze stosuję typowe zimówki o tym samym rozmiarze co letnie - środek Polski (miasto i trasy), a w zimie wyjazd na narty w góry. Jak do tej pory nie potrzebowałem łańcuchów.
Mam nadzieję, że tam zostanie.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
ehe miałem kiedyś quattrówke i tam był mechaniczny torsen cały czas więc znam różnicę
jednakze czasem i na 4x4 tez sie czasem zaklada lancuch mnie sie raz zdarzylo ;]
Jednak dobrze miec w ośce łańcuch zimą jak i latem (np jakies błoto lub bagniska).Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Komentarz
-
Komentarz