(Bardzo) cenne porady dotyczące jazdy zimą.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jasminkon
    Classic
    • 2010
    • 23

    (Bardzo) cenne porady dotyczące jazdy zimą.

    Niezła. Bardzo dostojnie się prezentuje Ten kolorek jest całkiem całkiem. Gratulacje i dużo zadowolenia z jazdy.
  • zepter00
    RS
    • 2008
    • 2304

    #2
    (Bardzo) cenne porady dotyczące jazdy zimą.

    Zimą, cechy: twardo, nisko i szeroko - nie pomagają.

    Jazda w warunkach zimowych może być wymagająca. Z artykułu dowiesz się o poślizgach, zakrętach i hamowaniu oraz poznasz techniki dla zaawansowanych kierowców.


    Rzetelne omówienie ekstremalnych sytuacji.

    Jazda w warunkach zimowych może być wymagająca. Z artykułu dowiesz się o poślizgach, zakrętach i hamowaniu oraz poznasz techniki dla zaawansowanych kierowców.


    Poniżej, genialne opracowanie na temat szerokości opon zimowych. Według ADAC i według jednego z producentów, mianowicie Continentala. Pozwolę sobie bardziej ufać niezależnemu ADAC, niż producentowi mogącemu mieć pokusę do czerpania większych zysków ze sprzedaży droższych opon.

    Szerokość opony wpływa na parametry jezdne auta. Dowiedz się, w jaki sposób dobrać ją do swojego samochodu.
    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

    Komentarz

    • Karql
      L&K
      • 2010
      • 1124

      #3
      Dobre artykuły
      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

      -> MOJA SKODA <-

      Komentarz

      • pkupcz
        Drive
        • 2011
        • 42
        • Octavia IV combi (NX5)
        • AZV 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Ciekawe, dzięki za wrzutkę!
        Dla znajomych "Piterek" ;-)

        Komentarz

        • ketivv
          L&K
          • 2011
          • 1155

          #5
          "Jak już wspomniano powyżej, samochody, w zachowaniu się w zakręcie dzielą się na nadsterowne i podsterowne. Do tych pierwszych, lekko generalizując należy zaliczyć auta przednionapędowe (FWD), a do drugich autaz napędem na tylną oś (RWD)."
          Jazda w warunkach zimowych może być wymagająca. Z artykułu dowiesz się o poślizgach, zakrętach i hamowaniu oraz poznasz techniki dla zaawansowanych kierowców.


          czyli FWD - nadsterowne, RWD - podsterowne ?

          raczej jest odwrotnie to auta tylnonapędowe wykazują częściej nadsterowność

          przednionapędowe częściej podsterowność

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #6
            ketivv, jakiś błąd w druku im się wkradł w tym zdaniu, bo później jest dobrze opisane
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #7
              na to wygląda

              Komentarz


              • #8
                fajne artykuly, choc nie powiem zeby jakies odkrywcze, wiekszosc osob ktora jezdzi troche wiecej niz do pracy i w niedziele do kosciolka powinna to wiedziec, a juz napewno ludzie nalezacy do forum, ale...prawda taka ze nie wielu umie tak naprawde dobrze to wykorzystac.
                Co do opon to chyba zawsze beda 2 szkoly, ja sie zgadzam ze czasem lepsza szeroka, a czasem lepsza waska. Wszystko zalezy od danych warunkow, a te sie zmieniaja wiec trzeba wybrac jakis kompromis bo to nie F1 ze jak pogoda sie zmienia to wjezdzamy do boxow i zmieniamy gumy w kilka sekund. Jezdzilem roznymi autami na roznych zimowkach od szer. 145 do... nie wiem jakie w ciezarowkach sa (choc to bardziej letnie byla niz zimowe) i kazda opona w kazdym aucie jakos sie sprawdzala, tak wiec podstawa to odpowiednia opona do samochodu.
                W Skodzie mam 195 i jest ok choc po przesiadce z wezszych myslalem ze w kopnym sniegu bedzie kicha, ale nie zwrocilem uwagi ze auto tez ciezsze. Jesli zachowa sie rozsadek w doborze to chyba nie ma co panikowac ze jest troche szersza albo wezsza guma.

                Komentarz

                • tomek
                  L&K
                  • 2005
                  • 1078

                  #9
                  i jedni i drudzy mają rację, bo to jeszcze zależy w jakich warunkach się jeździ.
                  Ja mam na lato i zimę 225/45/17. Jako że mieszkam w mieście to 95% pokonuję po odśnieżonych, suchych drogach, a na takich zdecydowanie lepiej spisuje się szersza opona. Jakbym mieszkał poza miastem i jeździł po drogach rzadko odśnieżanych, to wtedy bym założył węższe opony.
                  O2FL RS | S2 | F2

                  Komentarz


                  • #10
                    to w warszawie macie zajebistych drogowcow

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      #11
                      kurde w lodzi nie widze tych odsnieżonych drog
                      .
                      pamietam pierwszy sezon skoda w zeszlym roku.
                      pierwszy dzien glowna wylotowka z lodzi na aleksandrow miala warstwe sniegu 3-4 cm. snieg sie ubil pod kolami aut.
                      ale byla warstwa luznego sniegu.
                      moja fabia jest lekka wiec lepiej bylo troche wezsze opony,
                      i tak na chwile obecna mam na lato 195 a zima 185

                      [ Dodano: Czw 22 Wrz, 11 11:29 ]
                      Zamieszczone przez Golas27
                      to w warszawie macie zajebistych drogowcow
                      musi tak byc widac

                      Komentarz

                      • tomek
                        L&K
                        • 2005
                        • 1078

                        #12
                        Zamieszczone przez Golas27
                        to w warszawie macie zajebistych drogowcow
                        bez przesady, napisałem 95% . Zdarza się, że jak sypnie, to jest biało, ale zdecydowanie przeważają dni, gdy pogoda wcale nie wygląda na "zimową".
                        O2FL RS | S2 | F2

                        Komentarz

                        • zepter00
                          RS
                          • 2008
                          • 2304

                          #13
                          Zamieszczone przez Golas27
                          to w warszawie macie zajebistych drogowcow
                          Jestem stosunkowo częstym gościem w Wawie i potwierdzam. W zimę 5km za rogatkami warunki się pogarszają a 15 km dalej są już bardzo złe. W Wawie jest na ogół czarno
                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                          Komentarz

                          • Dig Dug
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1306
                            • Seat

                            #14
                            Wtrące swoje dwa grosze. Mieszkam na terenach gdzie zima dobrze dośnierza drogi, ponadto są to drogi powiatowe i gminne, stąd delikatnie mówiąc olewane, odśnieżane w 2, 3 kolejności. Jadąc na 7 rano do pracy jest duża szansa, że nie przejechał pług - auta same rozjeździły. Ponadto często wyjeżdżałem na narty w tereny już totalnie trudnodostępne.
                            Z moich doświadczeń wynika, że większy wpływ na trakcje ma rodzaj bieżnika i w tym mieszanka niż szerokość opony. Przekonałem się o tym przypadkiem mając w Polonezie dwie różnej szerokości komplety opon (przez przypadek) i z różnymi bieżnikami. Pierwszym były Frigo klocek, drugim jakieś kierunkowe nowsze wzorem bieżnika i węższe. To co dawały te Frigo na śniegu, to te nowsze, wymiękały mimo, że Frigo były szersze. Potem te opony jeździły w Golfie 3, Frigo klocki na przodzie. Następnie wymieniłem cały komplet na dwie pary o tej samej szerokości, ale różnym bieżniku. Już kiedyś o tym pisałem. Od tamtej pory stosuje inny rodzaj bieżnika na przód, a inny na tył. Tak robiłem w Octavii, a teraz w F2. Zmieniam 1-2 razy w zimie, w zależności jak się zima uda. Czy śnieżna, czy sucha/mokra bezśniegowa. Może się to wam wydawać śmieszne, ale jak zakopiesz się raz, drugi lub będziecie mieli problem z wyjechaniem pod górkę pod domem, dwa, trzy dni z rzędu to zachcecie opon o lepszym ciągu. Mam też łańcuchy, ale trudno codziennie zakładać łańcuchy 200m przed domem. Za bardzo upierdliwe.
                            Szerokość mam o numer węższe niż letnie. Nie przez jakieś przekonania, doświadczenia, tylko felgi stalowe mam 14 cali i akurat 185 jest bardziej popularne. W Octavii miałem oba komplety 195. W oponach zimowych jest taka sama zmiana właności jak w letnich między oponami bardziej deszczowymi lub mniej.
                            Była O1 jest F2.

                            Komentarz

                            • ruwado
                              RS
                              • 2009
                              • 14885
                              • Octavia IV (NX3)

                              #15
                              Niestety zima zawsze wymaga kompromisu. Kto jeździ tylko po mieście na równinach ma inne potrzeby, kto jeździ w górach ma inne wymagania.

                              Trzeba wybrać złoty środek - kiedyś ktoś wybierał mniejsze zło :szeroki_usmiech

                              Jakiś generał chyba... :diabelski_usmiech

                              Ja zawsze stosuję typowe zimówki o tym samym rozmiarze co letnie - środek Polski (miasto i trasy), a w zimie wyjazd na narty w góry. Jak do tej pory nie potrzebowałem łańcuchów.

                              Mam nadzieję, że tam zostanie.
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz

                              • adamusek
                                Rider
                                • 2010
                                • 331

                                #16
                                trzeba kupowac lancuchy ktore sie szybko zaklada i zdejmuje

                                JA takie mam i b polecamklik
                                Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                Ostrzega Yanosik
                                Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                Komentarz

                                • dodo77
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 161
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                  #17
                                  Git artykuły
                                  Moja Skoda

                                  Komentarz

                                  • 4x4BKF
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1279

                                    #18
                                    Zamieszczone przez adamusek
                                    trzeba kupowac lancuchy ktore sie szybko zaklada i zdejmuje

                                    JA takie mam i b polecamklik
                                    Trzeba kupować 4x4
                                    4x4

                                    Komentarz

                                    • adamusek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 331

                                      #19
                                      ehe miałem kiedyś quattrówke i tam był mechaniczny torsen cały czas więc znam różnicę
                                      jednakze czasem i na 4x4 tez sie czasem zaklada lancuch mnie sie raz zdarzylo ;]
                                      Jednak dobrze miec w ośce łańcuch zimą jak i latem (np jakies błoto lub bagniska).
                                      Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                      Ostrzega Yanosik
                                      Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                      Komentarz

                                      Pracuję...